Marja-Leena oli ostanut itselleen Atlaksen 80, samaa jonka ostamista olin itse miettinyt, niin sitä sitten ajeltiin testaamaan miten istuu oman autonperään. No kyllähän se sinne meni, mutta sivuun jäi n. 25 cm alue ja eteen 20cm, hukkatilaa kun ei tuohon esim kauppakassia olisi mahtunut, ja isännän työlaatikolle pitää olla myös tila, ja ei auto ei ole menossa vaihtoon, sitä on yksi jos toinen ehdottanut, hyvä ja halpa pitää ja ajaa, ja niin kuin mainoksessakin sanotaan "Astra ei jätä tielle"
Lisää kuvateksti |
Tuosta suurempi 100 cm, ei olisi enään mennyt korkeuden puolesta, joten ei auttanut kuin mennä asioimaan paikalliseen puutavaraliikkeeseen...
"Ja siitähän se ajatus sitten lähti" :)
Levyt vielä kokonaisena |
Käsin mittoihin sahattuina |
Tarvittavat kulmaraudat, pultit ja saranat |
Oviin lukot |
Pulttien reikien suurentamista |
Projekti hyvin aluillaan |
Välisovituksessa sopi kuin hansikas käteen. |
Kaikista inhottavinta oli sahata levyjä, tavan saha kun yrittäää kokoajan hakea jotain suuntaa, suoraa kuitenkin saatiin aikaan, levyihin porattiin reiät, joiden läpi painettiin pultit, ns aukeamattomat. Hieman meinasi sappi alkaa kiehumaan kun kauppiaan itsensä valitsemat pultit eivät mahtuneet kulmaraudoista läpi, isäntä onneksi neuvoi porakoneen käytön niiden suurentamiseksi.
Ovet |
Sovitusta, ja edelleen sopii :) |
Valmis tuotos maalattiin hionnan jälkeen mattamustaksi ulkoa, harmaaksi sisältä. Hyvin mahtui istumaan, eikä korvatkaan ottaneet kiinni. |
Ovet kiinni, lukot eivät aukoa vaikka kuinka itse ulkopuolelta ovia "rynkytin" |
Laskelmaa kustannuksista
Vesivaneri 6.5 mm n. 27 e
Saranat 4kpl 10 e
Kulmaraudat 14 kpl 12 e
Pultit ja ruuvit 5 e
Ovet 2kpl 20 e
Salvat 2kpl 8 e
Spraymaalit 3 prk 12 e
Eli kokonaiskustannut noin 95 e, mutta on sellainen kuin olen halunnut, sopii just eikä melkein :)
Projektin toteutin itsekseni, isäntä onneksi neuvoi jos apua tarvitsi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti